El fin del Mundo

Vidékek, ahova még a törvényen kívüliek is eltűnni járnak...

Friss topikok

  • Frau Jagermester: Na mi van fiúk? Éltek még? Én figyelek, és várok! (2013.01.08. 19:53) Tűzföld - Tombol a nyár
  • szmizorsz: @Jaegermeister: Figyelj, hogy kedves legyél, mert kimoderálunk! :D - Adam (2012.12.26. 00:31) Can't rain all time... még Machu Picchuban sem
  • Szatmáry Zsolt: Nem volt nyitva? Hiába mentetek ennyit? (2012.12.09. 09:08) Chachani
  • ChireqLopez: Öröm és boldogság, hogy a szerveid továbbra is integráltak és vígan utazgatsz gülüszemű-taxihajók... (2012.12.04. 00:07) Titicaca, a tó, ahol a Nap született
  • Frau Jagermester: Szabi! Te bárhol jársz a világban a blogodban felmerül a gyomorfertőzésed... Remélem itt nem 2 hón... (2012.11.29. 17:27) Lima

Címkék

2012.12.26. 00:26 szmizorsz

Every teardrop is a waterfall - Iguazú Falls

13564653095391.jpg

Az ötlet relatíve hirtelen jött, hogy el kéne menni megnézni a vízesést, ahol a Misszió című filmet forgatták. Pár napig játszottunk a gondolattal, végül én úgy döntöttem, hogy egye fene, én elmegyek. 

Ennek okán december 21-én délelőtt utazási iroda után rohangáltam, mert valamilyen oknál fogva az internetes jegyvásárlás nem működött. Mire találtam is egyet, és sikerült is megvenni a repülőjegyet, majd összepakolni, addigra már kint is kellett volna lennem a reptéren. Szerencsére a forgalom nem volt vészes, így hamar kiértünk, csak hogy szembesüljek vele, hogy a gép késni fog.
Sebaj, már a jó helyen voltam. Gyorsan foglaltam még szállást - egy hostel úszómedencével, mert terveim szerint egy nap vízesés nézegetés után egy napot víz közeli semmit tevéssel akartam tölteni.

13564653446721.jpg
Amikor du. 4-kor megérkeztem, a hostelben sajnos nem volt internet, ezért nem tudtak elhelyezni. Gondoltam majd helyreáll a rend, addig benézek Puerto Iguazuba, veszek pár dolgot másnapra, mert bent a parkban minden tripla áron van. Így is lett, de mire visszaértem nemhogy net nem volt, de áram sem. Végül nagy nehezen 8 óra magasságában kiutaltak egy szobat, ahol elkezdhettem szocializálodni, két 60+-os spanyolajkú nővel és egy velük egyszabású férfival. Mint közismert, spanyol tudásomat minden alkalommal próbálom fejleszteni, így lelkesen vetettem bele magam egyetlen "Buenos noches" által kínált társalgási lehetőségekbe. Sajnos ez a társasági program hamar megszakadt, amikor megérkezett a negyedik nyugdíjas, és a minden nyelviskolát felülmúló nyeltanfolyam elvégzése helyett ki kellett költöznöm. Alig telt el három óra, és elirányítottak egy másik szobába, ami ugyan 6 ágyas volt 4 helyett, de volt egy üres ágy, amire ráhajthattam kicsiny ám megfáradt koronátlan főmet, ráadásul nevezett ágy a légkondi alatt volt fellelhető, aminek akkor még nagyon örültem. Ekkorra megjött ugyanis az áram, ámde a közműmegmaradás dél-amerikai törvényének engedelmeskedve most a víz ment el. Ennyit az esti zuhanyról. Beugrottam hát a medencébe, mert az mégiscsak víz, majd bebújtam az ágyba, hogy aludjak egy jót. Jó is volt, amig az első álom után fel nem ébredtem a klíma kerepelésére. Onnantól kezdve nem pihentem valami sokat, tetelyébe meg is fáztam. Ollé!
Mindezek ellenére másnap csak kicsit megtört lelkesedéssel vágtam neki a nemzeti parknak.

13564652828851.jpg
Mindazt, amit ott láttam nem lehet szavakba önteni, nem is fogom megpróbálni. Látványban levert mindent, amit Peruban láttam. A dzsungel (igazi dzsungel!!), a folyó, a zuhatagok... A képek még az árnyékát sem képesek mindezeknek visszaadni. Amíg élek, nem fogom ezt a négy napot elfelejteni.

13564652604781.jpg

Hét órán át barangoltam a park területén, körülbelül 15 kilómétert téve meg. Séta közben találkoztam William Cooper amerikai professzorral (http://airuci.uci.edu/faculty/cooper), aki érkezésemkor már három órája fotózta a teadélutánt tartó pillangókat.

13564653230651.jpg

Körülbelül egy órán át beszélgettünk mindenféléról, nagyon szimpatikus emberke.

13564653353261.jpg

De egyszer minden jónak ége szakad, így nekem is el kellett hagynom a parkot.
A másnapot intenzív láblógatással töltöttem a medence partján, illetve a medencében, majd 24-én délelőtt visszarepültem Buenos Airesbe, hogy csatlakozzak Szabihoz a meghittre és családiasra tervezett Szentestét megünneplendő (értsd: sörözés a hostelben és egy éjféli mise zárásként).

Adam, Buenos Aires

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://findelmundo.blog.hu/api/trackback/id/tr344981739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása